Dezvoltarea psihologică a copilului în perioada 2-3 ani

În perioada dintre doi și trei ani cel mai important element care se dezvoltă este limbajul. Copilul, din punctul de vedere al comunicării, începe să ceară obiectele pe care le dorește, dar poate comunica și permisiunea de a folosi anumite lucruri la care nu are acces direct (”Mami vreau mașina.”, ”Pot să mă joc cu balonul?”). Vocabularul acestuia are un număr de aproximativ 1000 de cuvinte, pe care le pronunță corect, fără să omită sunetele de la sfârșitul cuvântului sau anumite silabe din acesta.

De asemenea în cadrul propozițiilor formulate copilul poate include adjective care descriu culoarea și mărimea obiectelor. Tot în această perioadă apare și jocul elaborat în care copilul vorbește cu jucăriile, crează scurte scenarii.

Din punct de vedere cognitiv acesta poate înțelege concepte abstracte precum sus și jos, stop și start, poate realiza instrucții duble (”Ia șosetele și du-le în camera ta!”), demonstrează înțelegerea unor numeroase verbe și poate avea răspunsuri de bază cu privire la întrebări directe.

În ceea ce privește dezvoltarea orală, copilul poate mesteca cu buzele lipite, bea din cană folosind buzele (nu mai e nevoie de muște cana) și dezvoltă un model matur de înghițire în care limba este poziționată pentru a împinge bolul alimentar.